2016. február 21.

Tyúkszem

Tyúkszem irtása házilag!

     A képek illusztrációk.

Vagy két éve lett egy tyúkszem a tenyeremen. Nem is tudtam először mi az, és nem foglalkoztam vele, gondoltam majd elmúlik. De a kis pukli egyre nőtt.  A barátnőmnek mutatva, ő rögtön rávágta: ez tyúkszem! Nem örültem neki, de nem volt energiám túl sokat foglalkozni vele. Nem fájt és nem is volt feltűnő. Jó egy év telt el és időnként ugyan bosszantott a kis dombocska, de többnyire nem foglalkoztatott. Csakhogy a nagyujjamon is elkezdett a kis pukli nőni. Már két valami volt a kezemen és egyre idegesítőbb volt, ráadásul attól tartottam az évek során egyre több ilyen nő majd a kezemen. Ha piszkáltam, a tenyeremen levő érzékeny volt. Ráadásul nagyon lassan, de biztosan nőtt. A nagyujjamon levő nem annyira és annak a tetejét le is tudtam szedni. Gondoltam mielőtt mélyebbre terjesztem és elsokasodik, utána nézek hogyan lehet tőle megszabadulni házilag. A barátnőm javasolta vágjam ki. Biztos voltam a művelet feléig se jutnék és elájulnék, különösen a tenyeremen levőnél, mivel az nagyon érzékeny volt. Mindenképp szerettem volna elkerülni a kivágásos témát. A neten keresgélve olvasgattam arról, kinek milyen tapasztalata volt. Sokan még az orvosi látogatásról sem írtak túl jó dolgokat. Néhány házi módszer egyes embereknek bejött, de nem mindenkinek. Egy valami viszont söpört a módszerek között. Almaecet! Százával találtam a beszámolókat, olyan emberektől is, akik már több házi, sőt orvosi módszert is próbáltak, de vagy nem működött vagy visszajött a tyúkszem a fájdalmas eljárások ellenére. Megdöbbentő volt olvasni a rengeteg siker sztorit. Az almaecet volt a tuti és a tyúkszem nem jött vissza, ráadásul nem hagyott heget sem. Ki is próbáltam jó magam is. Először a nagyujjamon. A következőképpen:

Egy pici vattadarabot a tyúkszemre tettem úgy, hogy lehetőleg csak a tyúkszemet fedje és a körülötte levő ép bőrt ne. Egy szürke szigetelő szalaggal, ami soknak önmagában is meghozta az eredményt (állítólag a szürkében van egy különleges anyag, ami öli a tyúkszemet), körbetekertem az ujjam és így aludtam. Az elmélet az, hogy az almaecetben levő savas anyag öli ki a tyúkszemet.  Az almaecet jó minőségű kell, hogy legyen. Már az első éjjel a tyúkszem megkeményedett, megfeketedett. Pár nap után ez a fekete megkeményedett bőr kiesett. A kemény réteg alatt érdekes állagú bőrszerű anyag volt. Kissé a beáztatott, ledörzsölt bőrhöz hasonlítanám az állagát. Ahogy kiesett a kemény réteg az alatta levő talán halott vírusokkal, egy lyuk lett az ujjamon. Nem tudtam, hogy az összes vírus távozott-e és még egy kicsit befedtem az almaecettel. Mivel érzékeny volt, nem estem túlzásba a további kezeléssel. Gondoltam megvárom mi lesz és ha nem múlt el, akkor még használom az almaecetet. A seb teljesen begyógyult és csak a bőr színének különbsége mutatta, hogy ott volt valami probléma. A bőr rózsaszín színe hetek múlva egyre fakóbb lett és ma már nyoma sincs a tyúkszemnek.


Állítólag nem feltétlen egyformán történik a folyamat, de általában a tyúkszem befeketedik. A beszámolókban olvasva volt, akinek 2-3 nap múlva feketedett be. És a tyúkszem kiesése is volt akinek 2-3 nap alatt történt, volt akinek akár 2-3 hetet vagy hosszabb időt  vett igénybe. Az enyém azonnal feketedett és talán 4-5 nap múlva esett ki. A velejáró fájdalom is különbözik. Van, akinek fájdalommentes, nekem kissé fájt, van, aki fájdalomcsillapítót vesz be. Lüktető érzést is éreztem a tyúkszemben, mint mikor a pulzust nézzük. Ez a lüktető érzés is általános. Azt javasolják, ha kiesett a tyúkszem még kezeljük, nehogy maradjon hátra valamennyi és visszanőjön. Arra vigyázni kell, hogy ne nagy darab vattát tegyünk rá, ami lelóg az ép bőrre, mert irritálhatja, marhatja az ép bőrt. Egyesek azt javasolják, kenjük be a tyúkszem körüli ép bőrt vazelinnal. Olyat is láttam, hogy a talpon található tyúkszemeken levő almaecetes vattát folpackkal tekerték be és zoknit húztak rá, hogy ne mozduljon el. Olvasgatva a történeteket úgy láttam, többféle tyúkszem létezik.

Mivel angolul keresgéltem a wrat, mint tyúkszem különböző típusáról pl. common wrats, plantar wrats etc. egyaránt bőven volt siker sztori. Még a nemi szerveken levőkről is, bár az a kezelés során úgy vettem észre nem fekete, hanem fehér lett. Mivel az engem nem érintett, azokat nem olvasgattam.  A talpon található tyúkszemről azt írták először megduzzad a körülötte levő bőr az almaecetes áztatásra, kis gyűrűt formálva. Ha nappal a pihentetés során megszárad, a felső elhalt réteget kicsit reszelővel lereszelik.

A befeketedett tyúkszem


Egyeseknek a banánhéj belső része vagy aloe vera borogatás is sikerrel járt. Nekem úgy tűnt van többféle módja is a tyúkszem eltávolításának.

Neked volt tyúkszemed? Mi vált be?


Budai Éva





......................

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
A weboldalt készítette és szerkeszti: Szalontai Teréz