2015. december 13.

Bemutatkozás - Budai Éva

Érezted úgy, hogy az adott gyógyszer nem elegendő a probléma megoldásra? Nem tudtad mi a betegséged okozója de egy belső hang azt súgta az okot kell megtalálni? Nem vagy egyedül ezekkel a gondolatokkal, hiszen magam is áteltem ezt a helyzetet.

Budai Éva vagyok és az egészséges étkezés teljesen véletlenül került érdeklődésem középpontjába. 20 éve már, hogy a nem múló folyamatos pattanásaimmal orvoshoz fordultam gondolván a szakember megoldja a problémám. A bőrgyógyásztól kaptam krémet és gyógyszert. Vártam valami magyarázatot is, hogy én is tudjam miért alakulnak ki ezek a pattanások es hogyan lehet tőlük örökre megszabadulni. Sajnos csak egy receptet kaptam és kétségekkel mentem haza azon tűnődve, hogy ez a gyógyszer megoldja a problémám
vagy csak arra a néhány hétre varázsolja simává a bőröm amíg szedem. Feltételeztem a gyógyszer a kiváltó okot nem szünteti meg és csak ideiglenesen segít. Nem tévedtem.

A kezelés idejére gyönyörűen letisztult a bőröm de utána épp olyan pattanásos lettem mint azelőtt. A különbség talán az volt, hogy a gyógyszerekkel valószínű kicsit károsítottam szervezetem és bélflórám, így nem csak pattanásokkal de talán egészségtelenebb bélrendszerrel is rendelkeztem az orvosi látogatásom után.

Néhány éve nagy változás történt az életemben. A lakótársam azzal az ötlettel állított haza egyik nap, hogy próbáljuk ki rövid időre a nyers étkezést. Fel is töltöttük konyhánkat mindenféle gyümölccsel, zöldséggel, salátával.

A különböző étkezési formák sosem érdekeltek. Olyan környezetben nőttem fel, ahol mindent ettünk és az is volt a szemlélet, hogy mindent meg kell enni. A változatos étrend biztosítja a különböző vitaminokat és ásványi anyagokat. Kertünk is volt és saját állatokat is tartottunk.

Érthető, hogy milliónyi kérdés keringett a fejemben. Mit ehetek nyersen? És akik nyers ételen élnek mit esznek? A húst nyilván nem eszik meg nyersen de ha nem esznek húst nem lesznek betegek? Kérdéseimre megpróbáltam a neten választ találni és sokat kutattam.

Hamar rájöttem, hogy ahány ember, annyiféle vélemény létezik az egészséges étkezésről, és sokuk egymással teljesen ellentétes úton haladnak. Eltűnődtem azon, hogy csak az állatok tudják mi a helyes étel számukra de az ember, a legintelligensebb lény, olyan egyszerű dolgot sem tud, hogy milyen étel a megfelelő számára? Orvosok véleményét kezdtem kutatni, hiszen ők a szakemberek, ők tudják milyen ételek egészségesek es miket érdemes kerülni. Megdöbbenve láttam, hogy az orvosoknak is, épp úgy mint bárki másnak, ellentétesek voltak a véleményeik. Talán, ami még ennél is meglepőbb volt számomra az az, amikor megtudtam az orvosi egyetemeken az orvosok arról tanulnak a gyógyszerek milyen hatással vannak a betegségekre és az ételekről és annak az egészségre gyakorolt hatásáról semmit nem tanulnak.

Utolsó próbaként azoknak az embereknek a véleményét hallgattam meg, akik hihetetlen gyógyulásokon voltak túl, néhányan már csak a halálra várva kórházi ágyukon és azon orvosok előadásait hallgattam, akik képesek voltak a betegeiket meggyógyítani még akkor is ha kollégáik lemondtak róluk. Azt a választ találtam, hogy a sikereket elérő emberek és orvosok hasonló dolgot vallanak.

A növényi étrendet részesítik előnyben és kerülik az állati eredetű ételeket. A kutatásom során a KÉK ZÓNA népeiről is olvastam, akik a világ legegészségesebb, leghosszabb életű népei és az étrendjük is elsősorban a növényi étrendre összpontosul. És hogy a tudomány se hagyjon cserben, azóta ezen orvosok
kutatásairól is olvastam és tudományosan is megmagyarázzák miért és hogyan okoz sok betegséget az állati eredetű ételek fogyasztása és hogyan védik, erősítik a szervezetet a növényi termékek.

Ezen orvosok véleményét szeretném weboldalamon megosztani, hogy ezek az értékes információk mindenkihez eljuthassanak. Követve ezen orvosok tanácsát az én pattanásaim elmúltak. Mégis a legnagyobb döbbenetet az okozta, mikor emberek követve a javaslataimat különböző betegségekből gyógyultak ki vagy aki nem is gyógyult ki teljesen, annak állapota nagy mértékben javult. Célom az, hogy minél több emberrel, beleértve orvosokat is, megismertessem az ételek egészségre gyakorolt hatását. Ezen belül is a legnagyobb célom, hogy a cukorbetegség kezelése új módon történjen, mivel a hagyományos, cukorbetegeknek javasolt étrend épp az az étrend, ami hozzásegít a cukorbetegség kialakulásához.


Figyelem!
Az oldalamon olvasott információk csupán tájékoztató jellegűek. Csak orvosi felügyelet alatt változtasson mindenki az étrendjén, különösen ha valamilyen betegségben szenved vagy bármilyen gyógyszert szed.


Budai Éva

2016. július 24. óta a World Against Diabetes (Egyesült Világ a Cukorbetegség Ellen) non-profit szervezet tagja vagyok Európa területét képviselve ifjúsági kordinátorként. ENSZ által bejegyzett, hivatalos szervezet engedélyszámmal. 438/2013












 ----------------------------------------------

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
A weboldalt készítette és szerkeszti: Szalontai Teréz